Other blogs その他のブログ

Save Kids Japan http://savekidsjapan.blogspot.jp/ 竹野内真理ファイルMari Takenouchi Files http://takenouchimari.blogspot.jp/
バンダジェフスキー博士と真理の動画

2014年7月28日月曜日

Open questions to Twitter Inc ツイッター社へ~不思議なことにフォロワーが数年間減り続けている私のツイッターについての質問(未解決)


Post script 追記

その後、ログインもできなくなり数年経たのち、やっと2022年1月にログインできるようになりました。ですが、現在私のツイートの今月のインプレッションは8万、プロフィールへのアクセス数は3万以上。なのに、フォロワーは「マイナス11!」2013年から、平均して毎月、2~30人ずつ(つまり一日につき一人ずつ)フォロワーをじわじわと減らされている私のツイート!!!どうにかしてほしい!

 

 Mr. Dick Costolo, CEO of Twitter Inc.



ツイッター社CEOのDick Costolo様





Please excuse me for writing this open letter suddenly.

突然のお便りを失礼します。





My name is Mari Takenouchi (my twitter account is @mariscontact), and I am a freelance journalist, translator, and a single mother with 4 year old boy.



I have been harassed by countless number of twitter users for more than 2 years for my activities calling for evacuation of Fukushima kids and pregnant women.



私の名前は竹野内真理(ツイッターは@mariscontact)、フリーランスジャーナリストであり、翻訳者であり、4歳の子供を持つシングルマザーです。



私は福島の子供と妊婦を避難させるため訴える活動をしており、ツイッターもたくさん使わせていただいているのですが、2年以上もツイッター上で数限りない人々から嫌がらせを受けています。
Quite sadly, the common points of these harassers are that they downplay the radiation effects in Fukushima and they harass those who worry about Fukushima kids.
悲しいことに、これらの嫌がらせ者に共通することは、福島での放射線の影響を過小評価し、福島の子供の心配をする人たちに嫌がらせをすることです。
Not only on twitter, in the summer of 2012, a strange man approached me and picked up my then 2 year old boy, and I screamed "I will call a police," and he ran away.
ネットだけでなく、2012年夏には、不審な男が現れ、私の当時2歳の子供の所に来て、突然抱き上げ,私が警察を呼ぶと叫んで男が逃げて行った事件も発生しました。





Recently, there are even people who disclosed the picture of my neighborhood 。 and who even identified my apartment , which is totally a threat for a single mother like me.



最近、私たち母子の近所の写真をツイッターで投稿する者@Nii_Motoharuが現れました。
そしてさらには私のアパートまで突き止めた!
という@JosephYoikoまで現れ、私のようなシングルマザーにとっては恐怖でしかありません。



Though many people including me reported these harassers to twitter, these accounts are strangely surviving.  Though I reported the above 2 to the local police, it would take some time for investigation.

多くの人が上の二人を通報して下さいましたが、不思議なことに二人のアカウントは残っています。
警察にも通報しましたが、捜査には時間がかかるそうです。




Would you please suspend the above two accounts ASAP, since the living of my son and I are being threatened?

私と4歳の息子の生活の安全にかかわる事です。
ただちに上記のアカウントを凍結していただけますでしょうか?





Also, I would like to ask the following questions I have been wondering for a long time.
また、私はずっと以前から以下の疑問を持っております。



1. Since the fall of 2013, my twitter has been behaving quite strangely as follows.  Would you please check what has been the problem if there are any intruders into my twitter account.


2013年秋くらいから私のツイッターアカウント@mariscontactにはおかしな現象が起きています。私のツイッターアカウントには侵入者がいることが疑われますが、お調べ願えますでしょうか?



1-a: My follower number gets constantly decreased during weekdays though the secrease gets stopped on the weekends.  Last week (July 21~27), the harasser Nii_Motoharu disclosed my neighborhood photo, and there were many RTs, but my followers were decreased in a constant line except weekends.  There is a strong doubt that some intruder is manipulating my twitter account.
1-a 私のフォロワー数は、営業日にはコンスタントに減り、週末には減少がストップすることがあります。先週(7月21日から27日)、@Nii_Motoharuが私の家の近所の写真をツイッターでアップし、たくさんのRTがなされましたが、私のフォロワー数は週末を除き、直線を描いて減らされていました。





1-b. Multiple number of my followers told me that they were automatically lifted from following my account @mariscontact or they cannot RT my tweets.
1-b 何人もの私のフォロワーが、知らない間に「@maiscontactへのフォローが外されていた」、又は、「@mariscontactのツイートをRTできない」と私に報告してくれました。
1-c My account @mariscontact is frequently automatically logged out. 
1-c 私のアカウントはしょっちゅう自動でログアウトされてしまいます。

2. There are many net harassers in Japan and maybe one of the most prominent ones is @ewa4618 with so many harassing tweets.  Though there are many people reporting this person, he has been surviving. 
日本にはネットで嫌がらせをする者がたくさんいますが、最も目立つ一人が@4618であり、たくさんの嫌がらせツイートをし、多くの人が通報しているにもかかわらず、生き残っています。
On the other hand, @japanwings who has lost his ex-wife for leukemia and has been disseminating important information after Fukushima accident was permanently suspended in December 2013. 
In ewa4618's twilog, @japanwings is the No.1 subject of ewa4618's harassing tweets and I myself @mariscontact is the No. 2.  http://twilog.org/ewa4618 


(I am afraid my account@mariscontact could be suspended soon.)
Why @japanwings, who had been harassed by @ewa4618 got suspended and @ewa4618 is surviving?
一方、@japanwingsという前妻を白血病でなくされた方が、福島原発事故の後に大事な情報を拡散されていたのですが、2013年12月に永久凍結されてしまいました。
ewa4618のツイログを見ますと、friends欄に残っている、彼の嫌がらせ対象者の1位が@japanwingsであり、2位が私@mariscontactです。http://twilog.org/ewa4618 
(私もそのうち凍結されてしまうのではないかと恐れています。)
なぜ嫌がらせを受けていた@japanwingsさんが凍結され、@ewa4618が存続しているのでしょうか?





Post Script


Someone wrote in the following that a Japanese company is collecting the IP addresses of Mari Takenouchi related tweet followers. 
Anybody who is well versed with technical issue, please let me know...
asyura2.com/14/genpatu36/m…(Japanese only)


私のツイのRT数が非常に少ないし、RTできないという声聞く。なぜか私関連のニュースのツイを拡散しているIPアドレスを収集していると言う株式会社アクト・ティとの関連を指摘している人がいるが、どうなのだろう?私はテクニカルに弱いのでどなたか、わかる方教えて下さい。 asyura2.com/14/genpatu36/m